UN POM, O RAZA DE SOARE-proiect educational


SCOALA CU CLASELE I-IV PALICI-VIPERESTI
GRADINITA PALICI-VIPERESTI

UN POM,
O RAZĂ DE SOARE
PROIECT EDUCATIONAL „SCOALA ALTFEL”
       ACTIVITATI  PROPUSE:
- 1.„UN POM, O VIATA DE OM!”-PLANTAREA UNOR POMII FRUCTIFERI
  - 2 EXURSIE LA VULCANII NOROIOSI-PÂCLE BERCA
                  ECHIPA DE PROIECT

ü      INV. :PETROSEL ELENA-RAMONA
ü      EDUC. : MIHAILA CONSTANTA
ü      PARINTII COPIILOR


    GRUPUL TINTA

ü      Copiii  gradinitei  Palici
ü      Scolarii  claselor  I-IV Palici

     ARGUMENT

ü      Educaţia pentru protecţia mediului a devenit,in multe ţări,o nouă dimensiune a curriculumului,cu scopul de a iniţia şi promova o atitudine responsabilă faţă de mediu,de a-i face pe copii să conştientizeze pericolele unei degradări accentuate a mediului.  
ü      Scopul esenţial al educaţiei ecologice la scolari este de a le forma bazele unei gândiri şi atitudini centrate pe promovarea unui mediu natural propice vieţii,de a le dezvolta spiritul de responsabilitate faţă de natură. Prin participarea factorilor educativi:şcoală,familie,la realizarea acestor intenţii,copilul inţelege mai bine efectele pe care le are un comportament necorespunzător asupra mediului.
ü      Realizarea activităţilor de către elevi alături de cadrele didactice, părinţii este o modalitate eficientă de a face în mod conştient educaţie ecologică  prin care se pot rezolva o parte dintre problemele mediului.
ü      Din acest motiv am considerat necesară derularea acestui proiect in vederea dezvoltării în rândul elevilor a spiritului antreprenorial. Cu siguranţă şcolii îi revine sarcina de a forma elevilor o atitudine conştientă şi responsabilă faţă de mediu. Prin realizarea acestui proiect dorim să se dezvolte spiritul de iniţiativă, comunicarea, sa aiba loc un schimb de bune practici în vederea formării unei educaţii demne de cetăţean european

       SCOPUL 

Proiectul urmareste implicarea elevilor, cadrelor didactice in actiuni ecologice, dezvoltarea constiintei si a conduitei ecologice la elevi bazata pe respectul fata de natura si protectia mediului, transformarea comportamentelor cotidiene ale elevilor în stiluri de viată ecologice, economice, sănătoase şi durabile prin întreţinerea unui ambient curat, responsabilizarea pentru prevenirea poluarii si gestionarea resurselor fara a periclita echilibrul mediului si sanatatea comunitatii
             OBIECTIVE
ü      Să-şi dezvolte o conştiinţă ecologică teoretică necesară transpunerii ei în practici ecologice;
ü      Să-şi asume responsabilităţile fixate potrivit particularităţilor de vârstă;
ü      Să aplice cunoştinţele şi deprinderile dobândite dezvoltate în activităţi cu specific gospodăresc;
ü      Să participe şi să coopereze activ  alături de  părinţi în acţiuni practice de îngrijire şi protejare a mediului;
ü      Să-şi formeze  deprinderi de plantare şi ocrotire a unui puiet şi a spaţiilor verzi din curtea şcolii şi vecinătatea acesteia;
ü      Să cunoască modul de folosire a uneltelor;
Să conştientizeze importanţa unui aer curat pentru o viaţă sănătoasă;
ü      Să-şi exprime atitudinea pozitivă faţă de natură  prin activităţi artistice, plastice;
ü      Să acţioneze în sensul colectării selective şi depozitării controlate a materialelor refolosibile prin infiinţarea unui punct de colectare a materialelor refolosibile;
ü      Să ia atitudine atunci când sesizează comportament neconform cu regulile de protecţie a mediului cunoscute de ei;
ü      Să utilizeze internetul  si mass-media pentru a obţine informaţii despre mediu;
ü      Să consţientizeze  realitatea înconjurătoare ca pe un mediu necesar vieţii, odihnei, studiului;
ü      Să identifice impactul activităţii omului asupra mediului înconjurător, analizând situaţii concrete din natură;

       Forma de organizare: vizionare material ppt , activitate practica ,excursie

       Beneficiari : elevii claselor I- IV si prescolarii .

       Desfasurarea activitatii :
ü      vizionarea unor materiale despre protejarea mediului;
ü      ecologizarea spatiului verde din curtea scolii;
ü      plantarea unor pomi fructiferi  si flori
ü      excursie la Vulcanii Noroiosi-Berca

        Loc de desfăşurare:  sala de clasă si curtea scolii .

       Participanţi: elevii cls. I- VIII si prescolarii .

       Durata:  04 aprilie-06 aprilie 2012 .

       Evaluarea activitatii : convorbiri, desene, fotografii ,expozitie cu lucrarile elevilor.
      Responsabilitati:

ü      Cadrele didactice: asigură achiziţionarea şi distribuirea materialului didactic; asigură captarea atenţiei copiilor in activităţile desfăşurate;
ü      Copiii: răspund cu receptivitate propunerilor cadrelor didactice de colectare a deşeurilor şi materialelor ecologice şi de informare a părinţilor asupra modului de derulare a proiectului;
ü      Părinţii: răspund solicitărilor cadrelor didactice pentru buna desfăşurare a proiectului.

      Rezultatul asteptat:

ü                 Concretizarea unei bune colaborări intre cadrele didactice – părinţi-comunitatea locala in vederea formării la copii a unei atitudini ecologiste.
ü                  Stimularea şi educarea copiilor pentru protecţia mediului;
ü                 Participarea părinţilor si a comunitatii locale alături de copii la activităţi de rezolvare a unor probleme de mediu(ingrijirea plantelor din curtea scolii, plantarea de răsaduri,de puieţi,amenajarea spaţiilor verzi)
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu