SCOALA CU CLASELE I-IV PALICI-VIPERESTI
GRADINITA PALICI-VIPERESTI
UN POM,
O RAZĂ DE SOARE
PROIECT EDUCATIONAL „SCOALA ALTFEL”
ACTIVITATI PROPUSE:
- 1.„UN POM, O VIATA DE OM!”-PLANTAREA UNOR POMII FRUCTIFERI
- 2
EXURSIE LA VULCANII NOROIOSI-PÂCLE BERCA
ECHIPA DE PROIECT
ü
INV. :PETROSEL ELENA-RAMONA
ü
EDUC. : MIHAILA CONSTANTA
ü
PARINTII
COPIILOR
GRUPUL
TINTA
ü
Copiii gradinitei
Palici
ü
Scolarii claselor
I-IV Palici
ARGUMENT
ü
Educaţia pentru protecţia mediului
a devenit,in multe ţări,o nouă dimensiune a curriculumului,cu scopul de a
iniţia şi promova o atitudine responsabilă faţă de mediu,de a-i face pe copii
să conştientizeze pericolele unei degradări accentuate a mediului.
ü
Scopul esenţial al educaţiei
ecologice la scolari este de a le forma bazele unei gândiri şi atitudini
centrate pe promovarea unui mediu natural propice vieţii,de a le dezvolta
spiritul de responsabilitate faţă de natură. Prin participarea factorilor
educativi:şcoală,familie,la realizarea acestor intenţii,copilul inţelege mai
bine efectele pe care le are un comportament necorespunzător asupra mediului.
ü
Realizarea activităţilor de către
elevi alături de cadrele didactice, părinţii este o modalitate eficientă de a
face în mod conştient educaţie ecologică prin care se pot rezolva o parte
dintre problemele mediului.
ü Din acest motiv am considerat necesară derularea acestui proiect in
vederea dezvoltării în rândul elevilor a spiritului antreprenorial. Cu
siguranţă şcolii îi revine sarcina de a forma elevilor o atitudine conştientă
şi responsabilă faţă de mediu. Prin realizarea acestui proiect dorim să se
dezvolte spiritul de iniţiativă, comunicarea, sa aiba loc un schimb de bune
practici în vederea formării unei educaţii demne de cetăţean european
SCOPUL
Proiectul urmareste implicarea elevilor, cadrelor
didactice in actiuni ecologice, dezvoltarea constiintei si a conduitei
ecologice la elevi bazata pe respectul fata de natura si protectia mediului,
transformarea comportamentelor cotidiene ale elevilor în stiluri de viată
ecologice, economice, sănătoase şi durabile prin întreţinerea unui ambient
curat, responsabilizarea pentru prevenirea poluarii si gestionarea resurselor
fara a periclita echilibrul mediului si sanatatea comunitatii
OBIECTIVE
ü
Să-şi dezvolte o conştiinţă
ecologică teoretică necesară transpunerii ei în practici ecologice;
ü
Să-şi asume responsabilităţile
fixate potrivit particularităţilor de vârstă;
ü
Să aplice cunoştinţele şi
deprinderile dobândite dezvoltate în activităţi cu specific gospodăresc;
ü
Să participe şi să coopereze
activ alături de părinţi în acţiuni practice de îngrijire şi
protejare a mediului;
ü
Să-şi formeze deprinderi de
plantare şi ocrotire a unui puiet şi a spaţiilor verzi din curtea şcolii şi
vecinătatea acesteia;
ü
Să cunoască modul de folosire a
uneltelor;
Să conştientizeze importanţa unui aer curat pentru o viaţă sănătoasă;
ü
Să-şi exprime atitudinea pozitivă
faţă de natură prin activităţi artistice, plastice;
ü
Să acţioneze în sensul colectării
selective şi depozitării controlate a materialelor refolosibile prin
infiinţarea unui punct de colectare a materialelor refolosibile;
ü
Să ia atitudine atunci când
sesizează comportament neconform cu regulile de protecţie a mediului cunoscute
de ei;
ü
Să utilizeze
internetul si mass-media pentru a obţine informaţii despre mediu;
ü
Să
consţientizeze realitatea înconjurătoare ca pe un mediu necesar vieţii,
odihnei, studiului;
ü
Să identifice
impactul activităţii omului asupra mediului înconjurător, analizând situaţii
concrete din natură;
Forma de organizare: vizionare material ppt
, activitate practica ,excursie
Beneficiari : elevii claselor I- IV si prescolarii .
Desfasurarea activitatii :
ü vizionarea unor
materiale despre protejarea mediului;
ü ecologizarea
spatiului verde din curtea scolii;
ü
plantarea unor pomi
fructiferi si flori
ü
excursie la Vulcanii
Noroiosi-Berca
Loc de desfăşurare: sala de clasă si curtea
scolii .
Participanţi: elevii
cls. I- VIII si prescolarii .
Durata: 04 aprilie-06 aprilie 2012 .
Evaluarea activitatii : convorbiri, desene, fotografii
,expozitie cu lucrarile elevilor.
Responsabilitati:
ü
Cadrele didactice: asigură achiziţionarea şi distribuirea
materialului didactic; asigură captarea atenţiei copiilor in activităţile
desfăşurate;
ü
Copiii: răspund cu receptivitate propunerilor
cadrelor didactice de colectare a deşeurilor şi materialelor ecologice şi de
informare a părinţilor asupra modului de derulare a proiectului;
ü
Părinţii: răspund solicitărilor cadrelor
didactice pentru buna desfăşurare a proiectului.
Rezultatul asteptat:
ü
Concretizarea unei bune colaborări intre cadrele
didactice – părinţi-comunitatea locala in vederea formării la copii a unei
atitudini ecologiste.
ü
Stimularea şi educarea copiilor pentru protecţia
mediului;
ü
Participarea părinţilor si a comunitatii locale
alături de copii la activităţi de rezolvare a unor probleme de mediu(ingrijirea
plantelor din curtea scolii, plantarea de răsaduri,de puieţi,amenajarea
spaţiilor verzi)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu